دوره ایتبس و سیف (ETABS/SAFE): این دوره ویژه علاقه مندان به حوزه عمران و ساختمان می باشد.در صنعت ساختمان و ساخت وساز این نرم افزار کاربرد فراوانی دارد.با این دو ابزار (ETABS & SAFE) میتوان پروژه های عمرانی را در حوزه سازه و ساختمان سازی اجرا کرد. این دو ابزار یکی از مهمترین ابزارهای ساخت و ساز و طراحی عمران می باشد.

نرم‌افزار ETABS یک نرم‌افزار مخصوص جهت تحلیل و طراحی سازه‌های ساختمانی می‌باشد. قابلیت این نرم‌افزار جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه‌ها جهت‌گیری شده‌اند. تمام المان‌های یک ساختمان برای برنامه شناخته شده هستند. پردازنده‌های طراحی برنامه بسیار کامل می‌باشد و تمام المان‌های ساختمان را می‌توان در این نرم‌افزار طراحی کرد.

SAFE برای طراحی کف بتنی post-tension و سیستم‌های بنیادی بکار برده می‌شود. در نسخه جدید SAFE عناصر چند بعدی طبق مدلسازی و ابزارهای ترسیم تصاویر معرفی شده‌اند. این مجموعه با بهره‌گیری از استانداردهای موجود در حوزه عملیاتی بودن طرح و خلاقیت آن امکانات تازه‌ای برای کاربران فراهم می‌کند. این برنامه حوزه‌های مختلف فرایند طراحی مهندسی، از طرح کلی قالب بندی گرفته تا معرفی جزئیات کامل ترسیم در محیطی ساده و قابل درک به تصویر می‌کشد.

سرفصل مطالب

1.نحوه ی انجام تعاریف شامل تعریف مصالح، مقاطع، انواع سقفها و تیرها و ستون ها
2.نحوه انجام بارگذاری و بررسی نکات مهم آیین نامه مبحث 6 بارگذاری و نحوه ی اعمال ضوابط در نرم افزار
3.بررسی نکات مهم آیین نامه 2800 شامل بررسی مبحث نامنظمی وپارامترهای نیروی زلزله و ضریب نامعینی و نحوه ی اعمال آن در نرم افزار
4. بررسی نکات و تکنیک های مدلسازی انواع المانهای سازه ای در نرم افزار
5. بررسی ترکیب بارها و نکات طراحی و ضوابط لرزه ای سازه های بتنی و فولادی بر اساس ضوابط آیین نامه مبحث 9و10
6. بررسی کنترلهای مهم سازه از جمله کنترل واژگونی و جابجایی نسبی طبقات و خیز تیرها و نامنظمی
7.طراحی پی در نرم افزار SAFE و بررسی کنترلهای مهم در طراحی پی ها
8. بررسی نکات مهم اجرایی که مهندس محاسب بایستی در انجام محاسبات در نظر بگیرد.
9. بررسی سیستمهای مختلف سازه ای به همراه ضوابط طراحی و محدودیت این سیستمها
10. مدلسازی و طراحی کامل 2 ساختمان فلزی و بتنی